söndag 29 september 2013

Sista chansen att rösta i provvalet






Idag är det sista dagen att rösta i Folkpartiets provval inför nästa års riksdagsval. Hoppas på att få ditt förtroende att bli en av många liberala kandidater som tillsammans vinner valet.

Vad skulle jag rösta på om Fp inte fanns? Vet inte. Jag skulle nog starta ett nytt parti. Ett parti som förenar synen på generell välfärd och social omsorg med synen på företag och drivkrafter för ekonomisk utveckling. Men som tur är finns redan det partiet. Jag håller inte med partiet i alla detaljer, även om jag varit med och skrivit förslaget till nytt partiprogram. Men jag är stolt över ett parti som drivs av att förändras och utvecklas. Och Folkpartiet och alla andra partier för den delen, är beroende av  politiker som tänker själva!

Folkpartiet behövs för att fortsätta utveckla skolan och förskolan. Liberala idéer behövs för ekonomin, företagen och välfärden. För mig är miljö-, klimat- och hållbarhetsfrågorna otroligt viktiga och jag hoppas kunna få arbeta mer med dessa i framtiden.

Jag blev feminist lång innan jag blev folkpartist. Våld mot kvinnor är ett av de största hoten mot jämställdheten. Globalt görs det smärtsamt lite för kvinnors och flickors mänskliga rättigheter.
Om jag blev en av de 349 i Sveriges riksdag skulle jag först av allt (dag 1) ta initiativ till en ny politik för att bekämpa våld mot kvinnor, i Sverige och globalt.

Att driva eget företag är en ny utmaning varje dag. Politiken behöver fler med den erfarenheten. I mina tidigare arbeten inom riksdag och regering har jag fått en djup inblick i hur politiken fungerar och vad som krävs för att inte bara få något sagt - utan också gjort. Jag kandiderar inte för att sitta i riksdagen, jag kämpar för att få verka, kämpa och arbeta hårt varje dag i fyra år för att göra samhället bättre.

Inga kommentarer: